جمعه 24 آذر 1396   21:13:40

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی دفتر

معرفی دفتر

دکتر سید عبدالکریم عزیزی

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها

تحصیلات :
 

  • تا مقطع دیپلم در رشته اقتصاد در شهر سوق
  • در سال 1366 قبولی در کارشناسی رشته جغرافیا ی انسانی اقتصادی دانشگاه تهران که با معدل 14.86. در سال 1370 فارغ التحصل شدم .
  • در سال 1376 در مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه تهران قبول و در سال 1378 با معدل15.81 فارغ التحصیل شدم .
  • در سال 1385 در مقطع دکترا در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران  قبول و در تاریخ 18.11.1390 از پایان نامه خود با نمره 18.5 دفاع و فارغ التحصیل شدم .
 فعالیت های اجتماعی :
  • شرکت در عرصه جنگ حق علیه باطل به مدت 18 ماه و حضور در چندین عملیات مهم از جمله والفجر 8(فتح فاو)
  • عضو فعال بسیج  استانداری
 
  سوابق :
 
  • در تاریخ 20.6.1371 استخدام استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعنوان کارشناس تقسیمات کشوری مشغول به کار شدم .  
  • درتاریخ 1381 به سمت بخشدار لنده منصوب گردیدم
  • از سال 1386 تا 1392 با سمت کارشناس مسئول امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مشغول فعالیت.
  • از شهریور 1392 تا کنون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  مشغول به فعالیت می باشم .
 
سوابق علمی و پژوهشی :
  • عنوان پایان نامه دوره کارشناسی ارشد عبارت بود از : بررسی قابلیت سنجی منطقه ای یاسوج به منظور برنامه ریزی گردشگری و جهانگردی با نمره 18.5
  • عنوان پایان نامه دوره دکترا عبارت بود از : تحلیل جغرافیایی توان های شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور توسعه گردشگری با نمره 18.5
  • چاپ یک مقاله با عنوان توسعه شهری یاسوج و معضلات آن در روزنامه امید مردم
  • چاپ یک مقاله در همایش توسعه شهرستان کهگیلویه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت با عنوان بررسی وضعیت سلسله مراتبی شهرهای شهرستان کهگیلویه
  • چاپ یک مقاله در پنجمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت در خراسان رضوی با عنوان خط سیر جاده ولایت در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد
  • چاپ یک مقاله (ISI) تحت عنوان : The study of urban tourism in Kohgoliyeh va Boyer Ahmad Province,iran
در مجله علمی و پژوهشیRural Organization for Appopriate Development Trust
در کشور هند
- چاپ یک مقاله IsI تحت عنوان :
“Investigating the Aspects of Urban Tourism in Developing countries (With particular reference to Kohgoliyeh and Boyer Ahmad Province in Iran)”
 
در مجله  :
  Journal of American Science Marsland Press
 دیگرفعالیت ها :
- طرح تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در سال1389
- گزارشی جامع از وضعیت تقسیمات کشوری استان
- مقدمه ای بر تاریخ استان
 
 - تدریس بیش از 26 واحد درسی رشته های جغرافیا و مدیریت گردشگری در دانشگاه پیام نور یاسوج در طی 4 سال
 
دیگر مقالات چاپ وآماده چاپ :
1- بررسی جاده شاهی در محدوده استان
2- گردشگری مذهبی ایران با نگاهی به استان
3- بررسی خط سیر حضرت امام رضا(ع) در استان
3- وضعیت اکوتوریسم منطقه بویراحمد
4- نقش راههای ارتباطی در توسعه گردشگری استان
5- نقش و کارکرد گردشگری در توسعه پایدار شهر یاسوج
6- یاسوج پایتخت طبیعت ایران
7- گردشگری عشایری و نقش آن در توسعه استان
8- گردشگری شهری استان
9- بررسی توان های محیطی استان در توسعه توریسم استان
10- ژئو تورسم منطقه گچساران
11- نقش اقلیم در گردشگری مناطق دنا و بویراحمد
12- جغرافیای تاریخی استان (از قبل از اسلام تا کنون ) 
وبیش از 20 طرح توجیهی و پیشنهادی جهت ایجاد شهرستان ، بخش ، شهر و دهستان و ارسال به وزارت کشور
شرکت در دوره های آموزشی مرکز آموزش سیاسی وزارت کشور و مدیریت دولتی استان قریب به 700 ساعت

شرح وظایف

شرح وظایف

اهم اهداف و وظایف دفتر امور شهری و شوراها استانداری کهگیلویه و بویراحمد

1- بررسی درآمدهای شهرداری های تابعه استان  به منظور ارائه خط مشی و اتخاذ روش هائی در جهت ارتقاء سطح درآمدی شهرداری ها و خودکفایی آنها.

2- بررسی و تهیه پیشنهاد برنامه های آموزشی برای کارکنان شهرداری های تابعه استان و شهرداران  و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در زمینه آشنا سازی آنان با قوانین و آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه  مورد نیاز در جهت اجرای هر چه مطلوب تر وظایف و امور نظارتی مربوطه

3- بررسی ؛ پیگیری و تشکیل جلسات امور استخدامی پرسنل شهرداریها و سازمانها و مناطق وابسته به شهرداری ( مجوزات- انتصابات و....)

4 - نظارت  بر انجام امور پرسنلی و استخدامی شهرداریها  .

5- مراقبت و نظارت در امور اتوبوسرانی و تاکسیرانی.

6-  تهیه آمار و اطلاعات از شهرداریهای تابعه استان و جمع آوری بهنگام نمودن آنها و ارسال به  سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در زمینه فناوری اطلاعات شهرداریها؛ حمل و نقل ؛ استخدامی ؛ آموزش ؛ پژوهش ؛ اعتبارات و پشتیبانی  شهرداریهای تابعه استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها .

7- ایجاد بستر مناسب جهت انتقال تجربیات مدیران شهرداری ها در راستای ایجاد راهکارهای مناسب.

8- ایجاد وحدت رویه فرایندهای موجود در شهرداری ها و شوراها

9 -  شناسایی و ارائه پیشنهادات در خصوص ابهام ؛ اجمال؛ خلاء و نقص قوانین و مقررات موضوعه

10- تقویت ؛ ترویج و استفاده از نظام های مدیریت مشارکتی در شهرداری ها و شوراها.

11 - تدوین طرحهای کلی و عملیاتی در موضوعات مرتبط با شهرداری ها به تفکیک درجه- موقعیت اقلیمی و...

12- ایجاد وحدت رویه در اعمال قانون به منظور جلوگیری از تفسیر موسع توسط شهرداری ها.

13- بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای اسلامی  شهر و پیشنهادات شهرداری ها از نظر قانونی بودن آنها.

14- جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها وگزارش های ارسالی شهرستانها .

15- بررسی و تشکیل کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهرستانهای تابعه استان و مکاتبات جانشینی استاندار بعنوان شورای شهر.

16- انجام برنامه ریزی های لازم به منظور ارتقاء روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر

17- برنامه ریزی و پیگیری در جهت برپایی همایش شهرداران - اعضاء شوراهای اسلامی شهر بمنظور تبیین سیاست های عمومی دولت در استان و تشویق و ترغیب آنها جهت اجرای آن در حوزه نظارتی خود.

18 - بررسی شکایت های واصله ازشهرداریها و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان و رسیدگی لازم برابر قوانین و مقررات با توجه به شرح وظایف دفتر.

19- بررسی و جلسات شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر شهرداریهای تابعه استان.

20 - برنامه ریزی بازدید و بازرسی دوره ای از شهرداریهای تابعه استان .

21 - بررسی و پیگیری طرحهای مطالعاتی شهرداریهای تابعه استان و تشکیل جلسات شورای پژوهش استان

  22 - بررسی و پیگیری و تشکیل کارگروه استانی مدیریت پسماند و بازیافت

 23 - بررسی و ارزیابی فعالیتهای نوروزی شهرداریهای تابعه استان

24  - بررسی ارکان تشکیلات سازمانهای وابسته به شهرداری کرمانشاه و پیگیریهای مربوطه  .

25  - تقویت و ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های توین در بین شهرداری ها و شوراها به منظور افزایش بهره وری سازمان ؛ تامین رضایت و کرامت مردم

اهم اهداف و وظایف دفتر امور شهری و شوراها استانداری کهگیلویه و بویراحمد

1- بررسی درآمدهای شهرداری های تابعه استان  به منظور ارائه خط مشی و اتخاذ روش هائی در جهت ارتقاء سطح درآمدی شهرداری ها و خودکفایی آنها.

2- بررسی و تهیه پیشنهاد برنامه های آموزشی برای کارکنان شهرداری های تابعه استان و شهرداران  و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در زمینه آشنا سازی آنان با قوانین و آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه  مورد نیاز در جهت اجرای هر چه مطلوب تر وظایف و امور نظارتی مربوطه

3- بررسی ؛ پیگیری و تشکیل جلسات امور استخدامی پرسنل شهرداریها و سازمانها و مناطق وابسته به شهرداری ( مجوزات- انتصابات و....)

4 - نظارت  بر انجام امور پرسنلی و استخدامی شهرداریها  .

5- مراقبت و نظارت در امور اتوبوسرانی و تاکسیرانی.

6-  تهیه آمار و اطلاعات از شهرداریهای تابعه استان و جمع آوری بهنگام نمودن آنها و ارسال به  سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در زمینه فناوری اطلاعات شهرداریها؛ حمل و نقل ؛ استخدامی ؛ آموزش ؛ پژوهش ؛ اعتبارات و پشتیبانی  شهرداریهای تابعه استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها .

7- ایجاد بستر مناسب جهت انتقال تجربیات مدیران شهرداری ها در راستای ایجاد راهکارهای مناسب.

8- ایجاد وحدت رویه فرایندهای موجود در شهرداری ها و شوراها

9 -  شناسایی و ارائه پیشنهادات در خصوص ابهام ؛ اجمال؛ خلاء و نقص قوانین و مقررات موضوعه

10- تقویت ؛ ترویج و استفاده از نظام های مدیریت مشارکتی در شهرداری ها و شوراها.

11 - تدوین طرحهای کلی و عملیاتی در موضوعات مرتبط با شهرداری ها به تفکیک درجه- موقعیت اقلیمی و...

12- ایجاد وحدت رویه در اعمال قانون به منظور جلوگیری از تفسیر موسع توسط شهرداری ها.

13- بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای اسلامی  شهر و پیشنهادات شهرداری ها از نظر قانونی بودن آنها.

14- جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها وگزارش های ارسالی شهرستانها .

15- بررسی و تشکیل کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهرستانهای تابعه استان و مکاتبات جانشینی استاندار بعنوان شورای شهر.

16- انجام برنامه ریزی های لازم به منظور ارتقاء روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر

17- برنامه ریزی و پیگیری در جهت برپایی همایش شهرداران - اعضاء شوراهای اسلامی شهر بمنظور تبیین سیاست های عمومی دولت در استان و تشویق و ترغیب آنها جهت اجرای آن در حوزه نظارتی خود.

18 - بررسی شکایت های واصله ازشهرداریها و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان و رسیدگی لازم برابر قوانین و مقررات با توجه به شرح وظایف دفتر.

19- بررسی و جلسات شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر شهرداریهای تابعه استان.

20 - برنامه ریزی بازدید و بازرسی دوره ای از شهرداریهای تابعه استان .

21 - بررسی و پیگیری طرحهای مطالعاتی شهرداریهای تابعه استان و تشکیل جلسات شورای پژوهش استان

  22 - بررسی و پیگیری و تشکیل کارگروه استانی مدیریت پسماند و بازیافت

 23 - بررسی و ارزیابی فعالیتهای نوروزی شهرداریهای تابعه استان

24  - بررسی ارکان تشکیلات سازمانهای وابسته به شهرداری کرمانشاه و پیگیریهای مربوطه  .

25  - تقویت و ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های توین در بین شهرداری ها و شوراها به منظور افزایش بهره وری سازمان ؛ تامین رضایت و کرامت مردم

چارت تشکیلاتی

چارت تشکیلاتی

خدمات و فرآیندها

قوانین و مقررات

شعارسال

گزارش تصویری

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6226
تعداد بازديد کنندگان سايت: 3085293 تعداد بازديد زيرپورتال: 6233 اين زيرپورتال امروز: 16 سایت در امروز: 5692 اين صفحه امروز: 11
مجری سایت:شرکت سیگما